SEKRETARKA w PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
Szkolenie kierowane jest do osób, które pracują lub zamierzają pracować na stanowisku sekretarki w PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH
Uczestnictwo w szkoleniu przyczyni się do:
- dobrej organizacji sekretariatu;
- znajomości pracy biurowej i procedur biurowych;
- umiejętności prowadzenia korespondencji;
- umiejetności prowadzenia rozmów telefonicznych;
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
- znajomość struktury organizacyjnej placówki oświatowej;
- znajomość podstaw prawnych działania placówki oświatowej;
oraz zdobycie kwalifikacji osobistych, którch znajomość przyczyni się do:
- odpowiedzialności za powierzone zadania;
- zorganizowania stanowiska pracy;
- zamiłowania do porządku, w szczególności do bieżącego porządkowania dokumentacji aktowej oraz otoczenia;
- umiejętności organizacji pracy swojej i innych osób;
- systematyczności;
- zdyscyplinowania;
- umiejętności ustalania priorytetów;
- łatwości w nawiązywaniu kontaktów z interesantami, współpracownikami oraz z dyrektorem
- komunikatywności;
- odporności na stres (w tym radzenie sobie z osobami trudnymi);
- wysokiej kultury osobistej;
- umiejętności tworzenia wizerunku placówki oświatowej.
Program
I. Blok tematyczny
- Wygląd sekretariatu – wizytówką placówki (pozytywną lub negatywną) – odpowiednie wyposażenie (obowiązujące przepisy), - styl a estetyka pomieszczenia;
- Sekretariat w strukturze organizacyjnej firmy - rola sekretarki kreowanie i podtrzymywanie pozytywnych stosunków interpersonalnych, komunikacja werbalna i niewerbalna;
- Twórcze rozwiązywanie sytuacji konfliktowych - samodyscyplina, wyeliminowanie własnych niedobrych przyczajeń, - zachowanie dobrego samopoczucia w sytuacjach trudnych, - dyskrecja, dyplomacja takt i opanowanie;
- Jak sobie radzić ze stresem w miejscu pracy – kształtowanie postawy asertywnej;
- Współpraca z szefem - jak sobie ułożyć stosunki z szefem?, - jak sobie zjednać szefa?.
- Kontrola terminów, plan pracy szefa;
- Prowadzenia rozmów telefonicznych – doskonalenie umiejętności komunikowania się przez telefon (jak cię słyszą, tak cię widzą)
II. Blok tematyczny
- Akty normatywne w placówce oświatowej - podstawy prawne prawidłowego sporządzania, uchwał, zarządzeń itp.;
- Czynności kancelaryjne sekretariatów - zarządzanie korespondencją;
- Obieg dokumentów w firmie;
- Elektroniczny obieg dokumentacji - w tym: drogą e-mailą (podstawy prawne);
- Sporządzanie pism - style pism urzędowych;
- Język korespondencji – wygląd pisma;
- Organizacja i obsługa zebrań – przygotowanie materiałów i zaproszeń;
- Protokołowanie – plan protokołu, pułapki protokołowania;
- Łatwość w opracowywaniu trudnych zadań;
Uczestnicy otrzymają nw. materiały szkoleniowe:
Wzory aktów normatywnych (podstawy prawne):
1. Zarządzeń Dyrektora,
2. Decyzji administracyjnych oraz decyzji kierowniczych
3. Uchwał Rady Pedagogicznej,
4. Protokołów Rady Pedagogicznej
Termin szkolenia: 05.05.2023 w godz. od 10:00 - 13:00;
Cena za uczestnictwo w szkoleniu 250 zł brutto/osoba
Cena obejmuje:
- materiały szkoleniowe
- Certyfikat
Zgłoszenia zależy składać do dnia 4 maj 2023 r.
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji