Kurs sekretarka/asystentka
Kurs kierowany jest do osób, które pracują lub zamierzają pracować na stanowisku sekretarki/asystentki - menadżera, recepcjonistki lub obsługi biura we współpracy z klientem.
Kurs sekretarka/asystentka daje możliwość zdobycia pełnych kwalifikacji zawodowych do pracy na stanowisku sekretarki/asystentki, menedżera, biura obsługi we współpracy z klientem.
Uczestnik Kursu otrzymuje ZAŚWIADCZENIE o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego, które na podstawie § 2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. (Dz. U. Nr 68, poz. 595 i 596) daje możliwość posiadania wykształcenia specjalistycznego umożliwiającego zdobycie kwalifikacji zawodowych co przyczyni się do:
- dobrej organizacji biura/kancelarii;
- znajomości pracy biurowej i procedur biurowych;
- umiejętności prowadzenia korespondencji;
- umiejetności prowadzenia rozmów telefonicznych;
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
- znajomość struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, firmy;
- znajomość podstaw prawnych działania przedsiebiorstwa, firmy;
oraz zdobycie kwalifikacji osobistych, którch znajomość przyczyni się do:
- odpowiedzialności za powierzone zadania;
- zorganizowania stanowiska pracy;
- zamiłowania do porządku, w szczególności do bieżącego porządkowania dokumentacji aktowej oraz otoczenia;
- umiejętności organizacji pracy swojej i innych osób;
- systematyczności;
- zdyscyplinowania;
- umiejętności ustalania priorytetów;
- łatwości w nawiązywaniu kontaktów z klientami oraz współpracownikami oraz z szefem;
- komunikatywności;
- odporności na stres (w tym radzenie sobie z osobami trudnymi);
- wysokiej kultury osobistej;
- umiejętności tworzenia wizerunku firmy.
Program
I. Zakres tematyczny 10 godz.
- Wygląd sekretariatu – kancelarii - wizytówką przedsiebiorstwa, firmy (pozytywną lub negatywną) – odpowiednie wyposażenie (obowiązujące przepisy), - styl a estetyka pomieszczenia;
- Autoprezentacja – analiza prezentowania się na podstawie inscenizowanych scenek z kamerą;
- Public Relations w sekretariacie;
- Sekretariat w strukturze organizacyjnej firmy - rola sekretarki - asystentki – kreowanie i podtrzymywanie pozytywnych stosunków interpersonalnych, komunikacja werbalna i niewerbalna;
- Twórcze rozwiązywanie sytuacji konfliktowych - samodyscyplina, wyeliminowanie własnych niedobrych przyzwyczajeń, - zachowanie dobrego samopoczucia w sytuacjach trudnych, - dyskrecja, dyplomacja takt i opanowanie;
- Jak sobie radzić ze stresem w miejscu pracy – kształtowanie postawy asertywnej
- Współpraca z szefem - jak sobie ułożyć stosunki z szefem?, - jak sobie zjednać szefa?.
- Kontrola terminów, plan pracy szefa.
- Przyjmowanie interesantów - vademecum obsługi klienta.- typy klientów – radzenie sobie z trudnymi klientami
- Prowadzenia rozmów telefonicznych – doskonalenie umiejętności komunikowania się przez telefon (jak cię słyszą, tak cię widzą) - czas 1 godz.
II. Zakres tematyczny 15 godz.
- Akty normatywne we firmie - podstawy prawne prawidłowego sporządzania, uchwał, zarządzeń, - zastosowanie ustaw resortowych itp.;
- Czynności kancelaryjne sekretariatów - zarządzanie korespondencją;
- Obieg dokumentów w firmie;
- Elektroniczny obieg dokumentacji - w tym: drogą e-mailą (podstawy prawne);
- Sporządzanie pism biznesowych, style pism urzędowych;
- Język korespondencji w kontaktach międzynarodowych – wygląd pisma;
- Organizacja i obsługa zebrań – przygotowanie materiałów i zaproszeń;
- Protokołowanie – plan protokołu, pułapki protokołowania;
- Łatwość w opracowywaniu trudnych zadań;
III. Zakres tematyczny 7 godz.
- Savuar – Vivre - zasady dobrego i stylowego zachowania się, nowoczesne środki komunikowania się, - wyższa szkoła konwersacji,- wielka sztuka zwracania się do innych, - właściwa prezentacja.(inscenizowanie scenek z kamerą);
- Umiejętność przygotowywania różnego rodzaju spotkań biznesowych konferencji , narad, zebrań itp. (m.in. umiejętność: delegowania zadań, zarządzania grupą, samodyscyplina);
- Wokół stołu (nakrycie, podawanie, zachowanie);
- Dama w każdym znaczeniu - kultura osobista i odpowiednia prezencja, odpowiedni dobór stroju do danej sytuacji (myśl przewodnia - w co ja się ubiorę? jest myśleniem w nie właściwym kierunku);
- Formy towarzyskie w miejscu pracy- pozytywne oddziaływanie na otoczenie;
Uczestnicy otrzymają n/w materiały szkoleniowe
Wzory aktów normatywnych (podstawy prawne) - zarządzeń, decyzji, uchwał, protokołów.
1. Wzory – pism: urzędowych, biznesowych, międzynarodowych, raportów pisemnych itp.;
2. Regulamin pracy sekretarki – asystentki, „Dekalog sekretarki – asystentki”;
3. „Harmonogram pracy w sekretariacie”;
4. „Vademecum obsługi klienta”, oraz inne materiały omawiane na szkoleniu.
Kurs trwa 24 godziny (32 godz. lekcyjne - godziny kursu ustalane indywidualnie z kursantem)
cena 2200 z. brutto (indywidualnie do uzgodnienia)
Uczestnik Kursu otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 652)
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji